۱۴۰۱ آبان ۲۶, پنجشنبه

هنگامه قاضیانی: به نام حکومت بچه‌کش نام‌تان در تاریخ ثبت شد

خبرهای داغ سیاسی
هنگامه قاضیانی بازیگر سینما

  • این بازیگر سینما خطاب به جمهوری اسلامی گفته است: «بیزارم از نام‌تون، چهره کریه تاریخی‌تون»

هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما، روز پنجشنبه ۲۶ آبان در یک پست اینستاگرامی، حکومت جمهوری اسلامی را «حکومت بچه‌کش» خواند و نوشت: «از ظلم به بچه‌های فلسطین گفتین؟ اما به نام حکومت بچه‌کش نام‌تان در تاریخ ثبت شد».

او افزوده است: «۵۲ (پنجاه و دو) کودک رو، در زمان کوتاهی، به قتل رسوندین. کودکی رو هم که نکشتید، روحشو کشتید، پدرش، مادرش رو برای همیشه ازش گرفتید. بس نیست ؟؟؟!!!!»

این بازیگر سینما همچنین خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی نوشت: «این بود امنیت منطقه؟ چقدر کودک و نوجوان و جوان کشتید، خون ریختن کافی نیست ؟؟؟؟ بیزارم از نام‌تون، چهره کریه تاریخی‌تون».



کشته شدن کیان پیرفلک ۱۰ ساله و سپهر مقصودی ۱۴ ساله در تیراندازی نیروهای امنیتی در ایذه خوزستان که چهارشنبه شب اتفاق افتاد، موج دیگری از خشم در میان معترضان برانگیخته است. حکومت جمهوری اسلامی مدعی شده که این دو کودک در جریان یک «حمله تروریستی» کشته شده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی همواره از اسرائیل به عنوان یک «رژیم کودک‌کش» یاد می‌کنند، اما با توجه به شمار بالای کودکانی که در اعتراضات سراسری ایران به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند، معترضان و مخالفان این لقب را برای حکومت جمهوری اسلامی به‌کار می‌برند.

بر اساس گزارش روز ۲۵ آبان سازمان حقوق بشر ایران، تاکنون دست‌کم ۳۴۲ نفر به دست نیروهای امنیتی و انتظامی در جریان اعتراضات سراسری کشته شده‌اند که ۴۳ نفر آن‌ها کودک و ۲۶ نفر زن بوده‌اند.

در این دو ماه که از اعتراضات در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد می‌گذرد، شماری از هنرمندان و چهره‌های سینمایی یا تلویزیونی با معترضان اعلام همبستگی کرده‌اند. برخی از بازیگران زن نیز حجاب از سر برداشته‌اند.

رادیوفردا




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر