۱۴۰۱ دی ۱, پنجشنبه

استخدام کاراگاه خصوصی توسط مامور اطلاعاتی ایران برای ربایش مخالفان از کانادا

خبرهای داغ سیاسی
www.avayeazadegan.blospot.com

  • علاوه بر طرح ربایش «مسیح‌ علی‌نژاد» در خاک آمریکا، به گفته «اف‌بی آی»، کیا صادقی دست‌کم برای سه نفر از مخالفان رژیم ایران در کانادا از جمله یک زن، کاراگاه خصوصی اجیر کرده بود

خبرگزاری کانادایی «سی‌بی‌سی»، در گزارشی از اقدام جاسوس‌های رژیم جمهوری اسلامی به استخدام کاراگاه خصوصی برای ربودن 4 ایرانی ساکن کانادا خبر داده است.
بر اساس این گزارش که چهارشنبه 30 آذر منتشر شده، فردی به نام «کیا صادقی»، از عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران که پیش‌تر از سوی پلیس فدرال آمریکا، «اف‌بی آی» بابت مشارکت در طرح ربودن «مسیح علی‌نژاد» تحت تعقیب قرار گرفته، با دفتر یک کاراگاه خصوصی تماس گرفته و از آن خواسته تا درباره مکان زندگی و دارایی‌های فردی در «اتاوا» پایتخت کانادا برای او اطلاعات جمع‌آوری کند.
این جاسوس جمهوری اسلامی در ایمیل بعدی خود به کاراگاه خصوصی، مکان فرد مد نظر را یک فروشگاه در «یورک ویل» در تورنتوی آنتاریو اعلام کرده و گفته است که این فرد، زن است.
صادقی از کاراگاه خصوصی کانادایی خواسته بوده که این زن را تحت تعقیب قرار دهد و عکس‌هایی از او، شریک زندگی و خودرویی که با آن رفت و آمد می‌کند برای او بفرستد.
او همچنین به دروغ به کارآگاه کانادایی گفته بوده که فرد مورد نظر به یکی از مشتری‌های او در دبی بدهکار است و از آن جا فرار کرده و برای همین به دنبال او هستند تا بدهی را از او پس بگیرند.
بنا به مستنداتی که باسکه، کارآگاه خصوصی کانادایی، به سی‌بی‌سی داده این ایمیل‌ها در ماه ژوئن 2020 رد و بدل شده‌اند و دو سال بعد، سرویس اطلاعات داخلی کانادا با او تماس گرفته تا مطمئن شود او به کیا صادقی خدماتی ارائه نکرده است.
باسکه به «سی ‌بی سی» گفته است که همان موقع به موضوع شک کرده و حاضر نشده برای صادقی کاری انجام دهد. اما به گزارش سی‌بی‌سی، صادقی با چندین کارآگاه خصوصی دیگر هم تماس گرفته و آن‌ها را استخدام کرده است.
علاوه بر طرح ربایش «مسیح‌ علی‌نژاد» در خاک آمریکا، به گفته اف‌بی آی، کیا صادقی در نهایت برای سه نفر در کانادا، از جمله زنی که از باسکه خواسته بوده اطلاعاتی را درباره او جمع‌آوری کند، کارآگاه خصوصی استخدام کرده بود. پلیس فدرال آمریکا ولی نام‌های این افراد را منتشر نکرده و فقط با عنوان «قربانی 2»، «قربانی 3» و «قربانی 4» از آن‌ها یاد کرده است.
این اولین بار نیست که دستگاه جاسوسی جمهوری اسلامی در خارج از ایران اقدام به ربودن مخالفان خود می‌کند.
مشابه این اقدام که همزمان با طرح ربودن مسیح علی‌نژاد از منزل او در بروکلین نیویورک صورت گرفته، پیش‌تر برای برخی دیگر از مخالفان جمهوری اسلامی نیز رخ داده بود.
ماه گذشته میلادی، سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا موسوم به MI5 و سرویس اطلاعاتی کانادا، موسوم به CSIS اعلام کردند که ده‌ها مورد تلاش رژیم جمهوری اسلامی برای ربودن مخالفان ایرانی‌تبار آن‌ در خاک این کشورها را شناسایی کرده‌اند.
العربیه فارسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر