۱۴۰۱ فروردین ۱۹, جمعه

مظنون نفوذ به سرویس مخفی آمریکا 'ویزای ایران و پاکستان داشت'

خبرهای داغ سیاسی

  • دادستانی فدرال آمریکا می‌گوید یکی از دو فردی که به اتهام نفوذ در سرویس مخفی ایالات متحده دستگیر شده‌اند، ویزای ورود به ایران و پاکستان را داشته است.

آریان طاهرزاده، ۴۰ ساله و حیدر علی، ۳۵ ساله، به ظن جا زدن خود به عنوان ماموران امنیت داخلی با هدف تلاش برای نفوذ به سرویس مخفی آمریکا دستگیر شده‌اند. حفاظت از جان رئیس جمهور آمریکا از جمله وظایف سرویس مخفی است.

به گفته دادستانی در گذرنامه توقیف‌شده حیدر علی، سه ویزای "قدیمی" پاکستان و دو روادید ورود به ایران مربوط به سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دیده می‌شود.



دادستانی می‌گویند نشان روی ویزای حیدر علی حاکی از آن است که او دست کم یک بار به ایران سفر کرده است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از منابع خود گزارش داده است که بازرسان پرونده درباره احتمال ارتباط دو مظنون 
با نهادهای اطلاعاتی و نظامی ایران از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحقیق می‌کنند.

به گفته دادستانی شاهدان پرونده می‌گویند حیدر علی به آنها گفته است که با سرویس اطلاعاتی پاکستان در ارتباط بوده، هر چند که این ادعا تایید نشده است.

تنها عکس منتشر شده از آریان طاهرزاده

آریان طاهرزاده و حیدر علی روز چهارشنبه شش آوریل به ظن جا زدن خود به عنوان ماموران و کارکنان مراکز و اداره‌های مختلف دولتی از جمله وزارت امنیت داخلی از فوریه سال ۲۰۲۰، دستگیر شدند.

گفته شده که این دو مظنون با لباس و تجهیزات ویژه و خودرو آژیردار رفت‌وآمد می‌کردند و با تلاش برای نزدیک شدن به ماموران سرویس مخفی به آنها هدایای گران‌قیمت می‌دادند.

یکی از کسانی که گفته می‌شود این دو نفر با او ارتباط برقرار کردند از محافظان شخصی جیل بایدن، همسر رئیس‌جمهور آمریکا است.

به گفته اف‌بی‌آی آریان طاهرزاده به این مامور پیشنهاد خرید تفنگی ۲۰۰ دلاری برای سرویس مخفی داده است. او و سه مامور دیگر سرویس مخفی آمریکا با شروع تحقیقات از کار تعلیق شده‌اند.

آریان طاهرزاده متهم است که به اعضای سرویس مخفی هدایای دیگری مانند گوشی آی‌فون، سیستم‌های نظارتی، پهپاد، تلویزیون و ژنراتور هم داده است.

به گفته مقام‌ها حیدر علی و آریان طاهرزاده بعد از آن لو رفتند که به دروغ به یک بازرس اداره خدمات پستی آمریکا گفتند که مامور قانون هستند.
بی بی سی








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر