۱۴۰۱ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

رد پای سپاه در دی جی کلا

خبرهای داغ سیاسی
www.avayeazadean.blogspot.com

  • البته اینکه در چنین شرایطی مدیران شرکت دیجی کالا،‌همچنان بر خصوصی بودن خود اصرار ورزیده و بر آن تاکید دارند،‌چیز عجیبی نیست.

پس از انتشار اخباری درباره ارتباط دیجی کالا با سپاه پاسداران در فضای مجازی، شرکت دیجی کالا با انتشار خبری اعلام کرد که سهام این شرکت خصوصی بوده و هیچ ارتباطی با سازمان ها و نهادهای دولتی ندارد.

با مروری کوتاه بر لیست سهامداران شرکت دیجی کالا، می توان سهامداران این شرکت را به پنج بخش تقسیم شده است:
– شرکت سراوا پارس
– صندوق سرمایه گذاری اروپایی
– بنیانگذاران این پلت فرم
– شرکت های سهامدار
– سهام تشویقی مدیران و کارکنان کلیدی

در همین حال، با بررسی اعضای این شرکت ها می توان به نکات قابل توجهی دست یافت. به طور مثال، «شرکت سراوا پارس» که یکی از سهامداران عمده دیجی کالاست، ۸ شرکت مادر و ۳۰ شرکت زیرمجموعه دارد.

تنها با بررسی ابتدایی لیست اسامی مدیرعامل، ‌رییس هیات مدیره و اعضای هیات مدیره این شرکت به نکات جالب تری برمی خوریم. مدیرعامل این شرکت «علیرضا فیاض بخش» علاوه بر مسولیت در دیجی کالا، از سویی عضویت در هیات مدیره «موسسه خدمات رفاهی کارکنان همراه اول» و «شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد مبین» را برعهده داشته است که از قضا هر دو این شرکتها، متعلق به سپاه پاسداران است.

از سوی دیگر وی در «موسسه اقتصاد مبین» با «جواد اوجی» وزیر نفت دولت ابراهیم رییسی و بسیاری دیگر از مدیران ارشد دولتی به عنوان عضو هیات مدیره حضور داشته است.

جالب تر اینکه در لیست هیات مدیره «شرکت سراوا پارس» با نام دیگری به اسم «احمد فیاض بخش» برمی خوریم. احمد فیاض بخش از مدیران اسبق شستا، بزرگترین هلدینگ اقتصادی کشور وابسته به سازمان تامین اجتماعی است. وی پسر «محمدعلی فیاض بخش» وزیر دولت رجایی است که در حادثه انفجار دفتر نخست وزیر کشته شد. حال شما پیدا کنید که چه ارتباط فامیلی میان محمدعلی فیاض بخش، احمد فیاض بخش و علی فیاض بخش وجود دارد!

از سوی دیگر، در این لیست اعضای هیات مدیره شرکت سراوا، نام« محسن جلال پور» یکی از روسای سابق اتاق ایران وجود دارد. جلال پور عضو باند کرمانی‌ها و دار و دسته فاسد خاندان جهانگیری بوده است.

در این لیست، به اسامی جالب توجه دیگری نیز برخواهیم خورد. پرویز عقیلی کرمانی مدیرعامل بانک خاورمیانه، سرهنگ سید محمد رحمانی خضری پدر سعید رحمانی که فوت کرده است، بهاء‌الدین سادات تهرانی از خاندان جلال سادات تهرانی، شاپور خستو از بستگان نسبی آیت الله طالقانی، سعید باجلان و وحید نصابی از مدیران بانک تجارت و جالب تر از همه به اسم علیرضا کلاهی صمدی برمی خوریم. علیرضا کلاهی صمدی برادرزاده کلاهی معروف به عامل بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی در این اواخر اخباری مبنی بر کشته شدنش در هلند منتشر شد.

البته اینکه در چنین شرایطی مدیران شرکت دیجی کالا،‌همچنان بر خصوصی بودن خود اصرار ورزیده و بر آن تاکید دارند،‌چیز عجیبی نیست.
شورای مدیریت گذار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر