۱۳۹۷ شهریور ۲۴, شنبه

عزاداری VIP خمینی جوان را ناچار به عذرخواهی کرد

خبرهای داغ سیاسی
  • روز جمعه 14 سپتامبر 2018 تصویری از سید احمد خمینی در هیات عزاداری «خادم الرضا» قم منتشر شد، که نشان می‌داد او در جدای از مردم عادی و در جایگاه ویژه‌ای مجهز به سیستم خنک‌کننده نشسته است. 
العربیه : حضور غیرمعمول سید احمد خمینی، نواده روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در یک مراسم عزادارای در قم، انتقادهای فراوانی متوجه او کرد و او را ناچار به عذرخواهی کرد ولی هدف اصلی این انتقادها را تخریب پدرش سید حسن خمینی توسط « جریانی که بیت امام را نشانه گرفت» توصیف کرد.

روز جمعه 14 سپتامبر 2018 تصویری از سید احمد خمینی در هیات عزاداری «خادم الرضا» قم منتشر شد، که نشان می‌داد او در جدای از مردم عادی و در جایگاه ویژه‌ای مجهز به سیستم خنک‌کننده نشسته است. در پی بالا گرفتن انتقادها از سید احمد خمینی، او در شبکه اینستاگرام گفت که این مکان یک جایگاه ویژه برای روحانیون درجه یک و درجه دو است تا از گرمازدگی آنها جلوگیری شود.

این پاسخ نواده خمینی بر شدت انتقادها از او افزود و او را ناچار به عذرخواهی کرد. البته او به روزنامه اعتماد گفت: « واقعیت آن است که من بسیار کوچک‌تر از آن هستم که هدف تخریب باشم. هدف اصلی انتقادات و تخریب من، پدرم سید حسن خمینی است. جریانی که بیت امام را نشانه گرفته، قصد دارد بسیار آهسته و پیوسته به مردم القا کند که سید حسن خمینی و بیت حضرت امام زندگی اشرافی و در اصطلاح لاکچری دارد؛ درحالی که این از واقعیت به دور است... تاکید می‌کنم که هدف تخریب پدر من است و از من به عنوان واسطه استفاده می‌شود».
سید احمد خمینی در ادامه افزود: «قطعا می‌پذیرم. قطعا بالاتر دیدن خودم از سایر مردم امری اشتباه و غلط است هرچند در این باره من توضیحات دیگری دارم که ممکن است به عنوان توجیه قلمداد شود و به همین دلیل اکنون قصد توضیح بیشتر در این باره ندارم. نقد به حضور من در جایگاه ویژه وارد است و من از این بابت عذرخواهی می‌کنم.»


در پی اتفاقات هیئت خادم الرضا و انتقادات گسترده‌ای که از سید احمد خمینی شد، این هیئت اعلام کرد، جایگاه ویژه خود را تعطیل می‌کند.

حمید ناطقی، مسوول هیات خادم‌الرضا در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی مردم گفت: «حال که افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس شده است، از امشب جایگاه شیشه‌‌ای را خواهیم بست تا تمامی عزاداران در کنار یکدیگر به عزاداری بپردازند.»

شیوه زندگی سید احمد خمینی بیش از این نیز او را در معرض انتقادات قرار داده بود. مراسم عمامه‌گذاری او که با حضور تعداد قابل توجهی از افراد و به شیوه‌ای غیر از شیوه مرسوم در حوزه‌های علمیه برگزار شد، از سوی منتقدان به مراسم «تاج‌گذاری» تشبیه شده بود.
ایرانیان انگلستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر