۱۳۹۷ آبان ۸, سه‌شنبه

بازداشت یک ایرانی‌تبار در دانمارک به ظن همکاری با وزارت اطلاعات و طراحی حمله

خبرهای داغ سیاسی

  • جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به حضور اعضای گروه موسوم به «جنبش الاحواز» در خاک دانمارک پس از حمله به یک رژه نظامی در اهواز اعتراض کرده بود.

آوای آزادگان-سرویس امنیتی دانمارک می‌گوید که پلیس این کشور یک فرد ایرانی‌تبار را به ظن همکاری با سرویس‌های امنیتی ایران و تلاش برای حمله بازداشت کرده است.

فین بورخ آندرسون، رئیس سرویس امنیتی دانمارک، روز سه‌شنبه هشتم آبان اعلام کرد این فرد که گذرنامه نروژی دارد مظنون به تلاش برای حمله به یکی از سران «جنبش الاحواز» در دانمارک است.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «ما با یک طرح سرویس امنیتی ایران برای انجام حمله در خاک دانمارک روبرو هستیم. واضح است که این کار پذیرفتنی نیست».

خبرگزاری رویترز در گزارش خود در این باره یادآور شده که مقام‌های وزارت خارجه ایران به دلیل روز تعطیل رسمی در دسترس نبودند تا در این زمینه اظهارنظر کنند.

آندرسون می‌گوید پلیس دانمارک روز ۲۱ اکتبر این شهروند نروژی ایرانی‌تبار را بازداشت کرده و متهم در جلسه دادگاه گفته که هیچ خطایی از او سر نزده است.

سرویس امنیتی نروژ نیز گفته که با پلیس دانمارک در این زمینه همکاری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به حضور اعضای گروه موسوم به «جنبش الاحواز» در خاک دانمارک پس از حمله به یک رژه نظامی در اهواز اعتراض کرده بود.

در جریان حمله به رژه نظامی روز ۳۱ شهریور شهر اهواز دستکم ۲۴ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند. در حالی که گروه داعش رسما مسئولیت این حمله را به عهده گرفت ولی مقام‌های ایران انگشت اتهام در این زمینه را به سوی گروه «جنبش الاحواز» نشانه رفتند.

در همین حال، «یعقوب حُر التستری» که خود را سخنگوی «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز» معرفی می‌کرد، در گفت‌وگو با رادیوفردا، این حمله مسلحانه را به گروهی موسوم به «مقاومت ملی الاحواز» نسبت داد.

ولی سپاه پاسداران که گفته بود انتقام حمله یاد شده را خواهد گرفت در نهایت ادعای داعش را پذیرفت و چند موشک به مقر ادعایی این گروه در خاک سوریه پرتاب کرد.
ایرانیان انگلستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر