۱۳۹۷ مرداد ۱۲, جمعه

جمهوری مافیایی اسلامی، ارباب و کاپوهایش

Bildergebnis für ‫جمهوری مافیایی اسلامی، ارباب و کاپوهایش عکس‬‎
جمهوری مافیایی اسلامی، ارباب و کاپوهایش

  • تنها تفاوت حکومت اسلامی با مافیا در این است که در دومی، ارباب برای انتصاب کردن “کاپو” نمایشی به نام “انتخابات” برگزار نمی کند
     

این نمودار، بیانگر ساختار مافیا و سلسله مراتب آن در سیسیل ایتالیا و همچنین ایالات متحده است. ارباب در نوک هرم است با مشاور یا مشاورینش و “کاپو”ها که هر کدام برای خود کاپیتان و سرباز دارند و صرفا به او حساب پس می دهند، زیر دست او.


اگر بین کاپوها اختلافی پیش بیاید که می آید، کلام “پیر فرزانه” یا همان ارباب، فصل الخطاب است.

این که از مافیایی بودن حکومت ایران سخن گفته می شود شعار و گزافه نیست، ساختار سیاسی در ایران صرفا یک دکور است و بس. ما با دار و دسته های مافیایی سر و کار داریم که هر کدام برای چاپیدن و جنایت روش خود را دارند، یکی در حین چکاندن ماشه لبخندی شیرین می زند و دیگری عربده می کشد و فحش خوار و مادر می دهد، نتیجه کار اما یکیست.

نگاهی به وضع اسفناک اقتصاد ایران در این چهل سال خود به قدر کافی گویاست. زمانی دکتر کوروش آریامنش (رضا مظلومان)، استاد جرم شناسی دانشکده حقوق در دانشگاه تهران که توسط وزارت اطلاعات “امیرکبیر” جمهوری اسلامی، در فرانسه ترور شد، کتابی نوشت به نام “پوسیدگی و انحطاط، سیری در افکار روح الله خمینی” و در این کتاب به بررسی کتاب “کشف اسرار” امام سیزدهم پرداخت.

محتوای آن نسک مورد نظر این نوشته نیست ولی استاد ترورشده در همان ابتدای کتابش می نویسد که «کتاب سیّد روح الله برعکس بقیه کتابها که در برگه نخستشان تاریخ چاپ و تیراژ و مانند آن را بیان می کند، هیچ ندارد و صرفا از روی قیمت “پانزده تومان”* بر پشت جلد این کتاب بدچاپ و با کاغذ کاهی، می توانیم حدس بزنیم مربوط به دو سه سال اول انقلاب است و برقراری اقتصاد امام زمانی در کشور وگرنه قیمت چنین مزبله ای پیش از انقلاب از دو ریال فراتر نمی رفت.» (نقل به مضمون)

وضع فاجعه بار اقتصاد امروز در ایران، ادامه روندی چهل ساله است اما اگر معجزه هزاره, “دکتر” احمدی نژاد اکنون در کاخ ریاست جمهوری بود، اصلاح طلبان پوستش را کنده بودند ولی چون “دکتر” روحانی “کاپوی” نشسته در کاخ است احتمالا می گویند که دولت کاره ای نیست و قدرت ندارد. این سیاست بیست ساله این جماعت بوده و هست و چون بپرسی خب اگر “رئیس جمهوری” قدرت و اختیار ندارد پس چرا در زمان انتخابات خلایق را تشویق به رأی دادن می کنید، می گویند که شما از پیچیدگی سیاست خبر ندارید و یا به کلیشه هزار بار دستمالی شده “راه حل شما چیست؟” می آویزند.

تنها تفاوت حکومت اسلامی با مافیا در این است که در دومی، ارباب برای انتصاب کردن “کاپو” نمایشی به نام “انتخابات” برگزار نمی کند
.فرهاد طباطبایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر