۱۳۹۷ مرداد ۱۱, پنجشنبه

حضور لباس‌شخصی‌ها در سومین روز اعتراض‌ها در ایران همراه با شلیک گاز اشک آور بود!


اعتراضات اخیر ایران

  • در این تجمع‌های اعتراضی شعارهای تندی علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران‌، هم داده شده است.
  •  بعضی کاربران از شلیک تیر هوایی و بازداشت تعدادی از معترضان خبر داده‌اند، هر چند که این گزارش‌ها تایید نشده است

گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد اعتراض‌ها که عمدتا به وضعیت اقتصادی است و با شعارهای سیاسی هم همراه شده ،در شهرهای مختلف ایران برای سومین روز متوالی ادامه دارد.

تصاویری از اصفهان منتشر شده که نشان می‌د‌هد منطقه شاپور جدید باز هم شاهد اعتراض‌هایی بوده که به درگیری و خشونت کشیده شده است.

این تصاویر نشان می‌‌دهد معترضان در تجمع اصفهان به سوی پلیس سنگ و چوب پرتاب می‌کنند و نیروهای امنیتی هم به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند.

در شیراز هم عکس‌ها و ویدیوهایی از اعتراض و شعار علیه حکومت ایران در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی هم‌رسان می‌شود. از جمله ویدیویی از چهارراه زند در شیراز منتشر شده که نشان ‌دهنده جو امنیتی سنگین در این منطقه است.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، گزارش داده است که تجمع امروز در شیراز "در مجاورت خیابان توحید (داریوش) از مکان‌های اصلی خرید و فروش تلفن همراه" بوده است.

این گزارش تجمع معترضان را غیرقانونی خوانده و گفته با وجود آنکه قرار بوده تجمع در اعتراض به وضعیت اقتصادی باشد، معترضان "بیشتر شعارهای ساختارشکنانه سر می‌دادند."

به گزارش ایرنا درگیری‌هایی بین برخی تجمع‌کنندگان و نیروهای پلیس صورت گرفته است.


از مشهد هم گزارش شده اعتراض‌هایی که از صبح آغاز شده با دخالت نیروهای امنیتی روبرو شده است. به گفته شاهدان حضور نیروهای لباس‌شخصی در محل اعتراض‌های چشمگیر بوده است.

در این تجمع‌های اعتراضی شعارهای تندی علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران‌، هم داده شده است.

بعضی کاربران از شلیک تیر هوایی و بازداشت تعدادی از معترضان خبر داده‌اند، هر چند که این گزارش‌ها تایید نشده است.

به دلیل محدودیت شدید در خبررسانی مربوط به اعتراض‌ها در ایران، بعضی گزارش‌ها به صورت مستقل قابل تایید نیست.

دور تازه‌ اعتراض‌‌ها از سه روز پیش و با انتقاد از وضعیت اقتصادی آغاز شد هر چند که دامنه اعتراض‌ها از این حوزه فراتر رفت و با شعارهایی علیه حکومت ایران همراه شد.

از شیراز خبر می‌رسد که معترضان برای مقابله با گازهای اشک‌آور نیروی انتظامی اقدام به آتش زدن تایر در خیابان‌ها کرده‌اند. در اعتراضات شیراز شعارهای «گرانی، تورم، نمی‌خواییم نمی‌خواییم»، و«روحانی حیا کن، مملکتو رها کن» شنیده می‌شود.

شعارهای «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه»، «رضاشاه روحت شاد»، و «دشمن ما همین‌جاست، الکی می‌گن امریکاست» نیز از شعارهایی است که اعتراضات روز پنج‌شنبه شیراز شنیده می‌شود.

رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران، در واکنش‌های خود به این تظاهرات‌ها و شعارها در پیام‌های دو روز اخیر خود گفته است: «استقرار حکومتی کارآمد، سکولار و دموکراتیک، از مسیر اعتصابات و اعتراضات سراسری می‌گذرد ... اگر مردم در صحنه باشند، میز مذاکره با قدرت‌های خارجی نیز این فرقه تبهکار را نجات نخواهد داد» و این‌که «حمایت از محرومانی که در ماه‌های اخیر بارها به خیابانها آمده‌اند تا حق‌شان را بگیرند، وظیفه همه ماست.»

«فرقه تبهکار» عبارتی است که فرزند آخرین شاه ایران از آن برای اشاره به هیئت حاکمه در جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

بنا بر برخی گزارش‌ها، روز پنج‌شنبه در میدان‌های تجریش و ونک تهران نیز جو شدید امنیتی حاکم است. در شبکه‌های اجتماعی نیز گزارش شده است که تجمع معترضان در میدان ونک تهران آغاز شده‌است.
دور تازه اعتراض‌های خیابانی در ایران به دنبال سقوط ارزش ریال، وضعیت نابسامان اقتصادی، گرانی و افزایش روزانه قیمت ارزهای خارجی و سکه آغاز شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر